NOW THIS IS
CYCLE TRAFFIC

READ OUR
NEWSLETTER!

NOW THIS IS
CYCLE TRAFFIC

READ OUR
NEWSLETTER!

NOW THIS IS
CYCLE TRAFFIC

Your selection: Verracon

Cycle Competence Webinars become an online academy!

Several webinars under our motto “This is cycling!” have been held by our platform members since the beginning of the webinar series in 2021. To make this wealth of knowledge more accessible, we have compiled the individual webinar presentations into an archive: the Cycle Competence Academy! It is available on YouTube and on our new overview page “Akademie” in german. [...]

Focus on Lower Austria: Investment needs and measurements

Lower Austria, thanks to increased measures and financial support for municipalities in the cycling sector, is one of the most active federal states in Austria in this area. However, the state faces the challenge of having to make up for the failures of recent decades and has to overcome significant hurdles due to its large area and long car commuting [...]

Categories: Planning & Consulting, Supporters & Initiatives|

Danube Cycle Plans: a cycling strategy for nine nations

Cycling traffic as an important part of sustainable mobility in the Danube region stands in the focus of the international project Danube Cycle Plans, which started in September 2020. Now we can present its brand new „Danube Cycling Strategy“, which was developed by the Cycle Competence members Ministry of Climate Action and Verracon together with [...]

Categories: Planning & Consulting, Supporters & Initiatives|

Future-oriented Study: Austria’s cycle infrastructure needs 7 Billion Euros of investment.

A study published in April 2022 by Cycle Competence members Planoptimo and Verracon at the request of the Ministry for Climate Protection and all nine Austrian regions has shown exactly how much investment is necessary for Austria to increase cycling to reach the ‘Cycling Masterplan’ goal in 2030. Presuming the highest quality implementation, the figure stands at 7 billion Euros. [...]

First Bicycle Policy Audit for Austria completed

The purpose of a Bicycle Policy Audit (BYPAD) is to evaluate the realm of cycling in terms of politics, administration and cycling’s interest groups. This method has so far been carried out in more than 200 cities and regions across Europe. What makes it particularly successful is the ability of its participants to self-evaluate and create space for discussion. For [...]

Categories: Research & Projects|Tags: , , |

Grundlagenstudie Investitionsbedarf Radverkehr

Die Ergebnisse der vorliegenden Studie ergeben einen Gesamtinvestitionsbedarf zur deutlichen Steigerung des österreichweiten Radverkehrsanteils zwischen rund 5,57 Milliarden Euro und 6,95 Milliarden Euro. Der Großteil entfällt dabei auf die Schaffung bzw. Verbesserung der Infrastruktur im Alltagsradverkehr im regionalen Netz.

Tags: , , |

Endbericht zu BYPAD Österreich – Evaluation auf nationaler Ebene

Im Rahmen des EU Projekts Danube Cycle Plans wurde BYPAD (Bicycle Policy Audit) nun für die nationale Anwendung adaptiert und für Österreich Anfang 2022 im Auftrag des BMK umgesetzt. Die Ergebnisse bilden einen wertvollen Input für die Fortschreibung des österreichischen „Masterplans Radfahren 2015-2025“. Die BYPAD Analyse ergab, dass Österreich mit seinen Radverkehrsaktivitäten guter Durchschnitt ist, aber in fast allen Bereichen [...]

Tags: , , |

THE PEP Partnership on Cycling. Toolbox of Action for Cycling Promotion based on best available experience from the countries of the Pan-European Region. Annex 1 of the Pan-European master plan for cycling promotion May 2021

Im Anhang 1 des ersten länderübergreifende Pan-Europäischer Masterplan für Radverkehr findet sich eine Liste an good practice-Beispielen, basierend auf den Erfahrungen von Ländern um den Radverkehr in der pan-europäischen Region zu fördern.

Tags: , , |

Pan-European Master Plan for Cycling Promotion. 5th High-level Meeting on Transport, Health and Environment

Das Pan-Europäische Programm für Verkehr, Umwelt und Gesundheit - THE PEP ist ein gemeinsames Programm der WHO Europe und der UNECE. Ein Ergebnis der 5. Minister*innenkonferenz im Mai 2021 des PEP-Programms ist die „Wiener Deklaration“ und der erste länderübergreifende Pan-Europäischer Masterplan für Radverkehr.

Tags: , , |

Protokoll Webinar So geht Radverkehr 2021

Als Ersatz für den Österreichischen Radgipfel 2021 bot die Plattform Radkompetenz Österreich eine gut besuchte zweitägige Seminarreihe an. ExpertInnen der Plattform luden zu Online-Vorträgen und interaktivem Austausch. Kostenlose Teilnahme wurde von klimaaktiv mobil, der Initiative des Bundesministeriums für Klimaschutz, ermöglicht.

Tags: , , |

Strategie für mehr Aktive Mobilität in NÖ. Fit in die Zukunft – Fit für die Zukunft

Unter dem Motto „Fit in die Zukunft - Fit für die Zukunft. Alltagsradland Niederösterreich“ wurden aufbauend auf dem NÖ Mobilitätskonzept 2030+ Leitgedanken und konkrete Zielsetzungen formuliert, um die aktive Mobilität in Niederösterreich zu fördern. Die Zielvorgabe lautet: Verdoppelung der täglich in der Aktiven Mobilität (auch in Kombination mit dem Öffentlichen Verkehr) zurückgelegten Wege bis 2030.

Tags: , , |

Verracon

Together with municipalities, regional governments and ministries, the experts at Verracon GmbH develop new concepts and strategies to promote cycling in Austria and beyond. […]

Go to Top